
Lussebullsbakning pågår – mer bilder kommer ikväll, för idag har vi fullt upp hela dagen! Klockan 14 kommer familjen och klär granen med oss och fikar såklart😍✨

Julbloggar om julnyheter, julklappstips, julkalendrar, adventskalendrar , julpyssel och julrecept!

Lussebullsbakning pågår – mer bilder kommer ikväll, för idag har vi fullt upp hela dagen! Klockan 14 kommer familjen och klär granen med oss och fikar såklart😍✨




Ååh vilken fantastisk konsert rikare jag och mamma är nu..!😍 Förstår inte hur en konsert kan vara så bra, man blir helt uppfylld av lycka! Vi hade riktigt bra platser också och mycket “närkontakt” under konserten vilket var extra roligt😃 När jag tittade på klockan och det var 10 minuter kvar av konserten fick jag en chock, det gick sååå fort!! Hade velat höra mer mer mer! Det är bra betyg🙂 Hoppas Carola aldrig slutar göra julkonserter 😍
Innan så var vi och tittade på julmarknaden i ladan bredvid, jag köpte en god korv och sen gick vi in i den magnifika Carola-ladan! Det var en mycket härlig dag❤️




Om ni vill se en videosnutt från konserten kan ni kolla på min instagram, emmasjulblogg😘



Tjoho – nu har vi precis varit och köp julgran!😍 Vår första riktiga gran och självklart valde jag den finaste de hade😃 Den var verkligen perfekt enligt mig! Hög, tät och fin topp🎄 Nu hoppas jag bara att den går ner i julgransfoten imorgon, hehe…😱
Den var verkligen roligt att ge sig ut på julgransjakt och vi hängde på låset precis när de hade börjat sälja(första dagen idag här där vi bor!). Jag ser verkligen fram emot att klä den med familjen 😍
Snart åker jag och mamma mot Carolas julkonsert och det ska bli UNDERBART! Snö, sol och Carola en lördag är ju inte direkt helt fel…❤️



Jag är i full gång att baka inför första advent och nu har det blivit lite mandelflarn med kardemumma! Mums 🙂 Krispigt, knäckigt och alldeles underbart! Samuels favoriter😃 Enklaste småkakorna dessutom.
Ugn: 175 grader varmluft eller 200 vanlig
100 gram smör
1,5 dl vetemjöl
1,5 dl fiberhavregryn
1,5 dl socker
3 msk ljus sirap
3 msk mjölk
1/3 tsk bakpulver
Några stänk kardemumma(eller kardemummakvarnsdrag)
Lite mandelflarn som topping


Pär och Pernilla “grillas” med roliga frågor om årets julkalender Panik i Tomteverkstan som börjar på söndaaaaag!😃😁






Igår var jag som sagt på ett juligt pressevent på Lantmännens huvudkontor. Livsmedelsföretagen presenterade resultatet på sin årliga julundersökning och det var väldigt roligt att höra hur svenskarna ser på julmaten! Dessa fakta tog jag med mig som de mest intressanta 😃
Utöver denna presentation så bjöds det på alla julnyheter man kan tänka sig på julbordet, gottebordet, dryckesbordet o så vidare. Mums! Man gick inte därifrån hungrig om man säger så…😁




En välfylld goodiebag senare var jag påväg hem med en julig känsla inombords! Jag är mer taggad än någonsin på den här julen…😍




Med tanke på att Emil var så liten förra vintern så kan man säga att han nu har sett snö för första gången😍❄️ Det var sååå roligt att se honom känna på, knåda och kasta snön och han tyckte allt var så spännande!😃
Jag ser fram emot många vinterdagar med MER snö framöver – snöänglar, pulkaåkning och snögubbebyggen!
Hoppas ni har en bra fredag och en bra inledning på helgen ❤️

Vackert utanför köpcentrumet där jag bor🙂✨ Idag har jag varit iväg på ett sjukt roligt och juligt pressevent på Lantmännen! Trött och mätt var jag när jag kom hem! Har många fina bilder att visa, men det får ni se imorgon – nu ska jag nämligen mysa ner mig i soffan med en kopp te och tända några ljus😘 Härligt med fredag imorgon! Då stundas ju snart Carolas julkonsert, första advent och det kan hända att vi ska köpa julgran imorn också!! Eller det kanske blir lördag, men ändåååå – så galet ju🤩
Om du är en person som köper julklappar, så kan det finnas ett och annat erbjudande som faktiskt är bra på Black Friday och kan göra att du sparar en slant! Många erbjudanden är skit, men strunta i dem😄 Här kommer mina favoriterbjudanden från butiker där jag brukar handla! Klicka på länkar eller bilder för att komma direkt till erbjudandet🙂 Kan hända att listan utökas och uppdateras😘
ÅHLÉNS erbjudanden
KICKS erbjudanden
POLARN o PYRET erbjudanden




Ni som följt mig ett tag(kan ju flika in att jag började julblogga år 2011 för er som inte vet) vet kanske att jag gillar att sätta mina julblommor i annorlunda, och enligt mig fina och nytänkande, “krukor”. Jag har använt allt från muggar, burkar, glas och strumpklädda krukor genom åren! 🙂
Jag köpte 3 hyacinter häromdagen som jag nu satte i en stor godisburk, som jag tog locket av. Jag fick pressa ganska rejält för att få ner alla, men det gick – haha! Generellt tycker jag att det är SÅ snyggt med lökväxter i någon slags glasbehållare – så man ser löken och rötterna. Det är liksom inte själva blomningen som är höjdpunkten, utan knoppen och löken tilltalar mig minst lika mycket!
Man behöver inga dyra julgrupper, köp några hyacintlökar och tryck ner dem i något “glasigt” så har du något skitsnyggt att ställa i hemmet! 😃