Tjock is

Väldigt tjock is på sjön där vi bor, man vågade till och med stå på den! Jag är annars väldigt rädd för isen, litar inte på att den ska hålla och jag skulle aldrig åka skridskor om jag inte visste exakt hur tjock isen var! Man ska ha respekt och vara försiktig med isen tycker jag 🙂 

Kategori: Jul

Bingo och Greveholm

Nu har vi köpt våra bingolotter inför uppesittarkvällen! Tänk att det bara är 1 vecka kvar till julafton och 6 dagar till uppesittarkvällen – gaaalet!
Nu boostar vi med ännu mer julkänsla, Greve Holm är igång på tv:n 🙂 
Sen blir det en promenad, julklappsinslagning och lite bakning av nyttigt julgodis – bild och recept kommer! 

Kategori: Jul

Tomteservetter

Dessa supersöta tomteservetter är från Rusta och kostar bara 14,90 kr! Älskar dem 🙂 Man kan lätt ta fram dem om det händer en olycka vid köksbordet, ha dem i badrummet eller som snytpapper! Just nu har jag dem på hyllan under vardagsrumsbordet, så man alltid har papper lättillgängligt när man myser i soffan 🙂
Perfekta att ha på bjudningar i jul! 

Kategori: Jul

En underbar jävla jul

Igår på julfilmkvällen såg vi den här underbara filmen som kom förra året! Det är verkligen en systerfilm till Tomten är far till alla barnen, and I love it! Fler julfilmer åt folket! 😀 Se den i jul om ni inte redan gjort det 🙂 Eller, se den igen bara!

Kategori: Jul

Fick precis ett bra julklappstips-sms! 
Åhléns har skönhetserjbudande med 50 % på några varor tom 18/12, bland annat detta kit från The body shop! Det brukar kosta 375 kr men kostar nu alltså 172:50 kr! Såå bra julklappstips! 😀 Fri frakt också! 
Den innehåller: Hemp Body Butter 200 ml, Hand Protector Hemp 100 ml, Lip Protector Hemp 4.2 g, Foot Protector Hemp 15 ml
Länk här!

image
Kategori: Jul, julklappstips

Tomteklubba

Nån som kommer ihåg den här gamla godingen?
En favoritklubba för mig, som man knappt hittar nånstans numera! Den känns lyxig, så god och stor och att den heter tomteklubba gör den ju ännu bättre! Den tillverkas i Hudiksvall, en stad som ligger ca 3 mil från Delsbo där jag är uppväxt – så det är väl därför man ätit några såna här genom åren 🙂
Värsta nostalgigodiset!! 

Kategori: Jul