GOD JUL!

Dagen är kommen! Julen är i mål, herregud vad snabbt det gick! Det känns väldigt roligt att julafton är här och idag ska vi njuta av våra familjers sällskap, god mat, Kalle Anka, julklappar – och viktigast av allt, se Emil uppleva sin första jul när han är medveten om vad som händer!😍

Imorse fick han en julklapp i sin julstrumpa, en leksaksgris för hundar som grymtar när man trycker ihop den – haha! Perfekt för honom att leka med idag, han älskar den!😁

Snart kommer våra familjer och äter lunch, så jag vill nu passar på att önska er en FANTASTISKT GOD JUL – så hörs vi mer senare🥰❤️❤️❤️

Kategori: Jul

Uppesittarkvällen är kommen

Min familj är här, vi har ätit min goda tomtegröt + skinkmackor till middag och nu är det Bingolottos uppesittarkväll och rimstuga som gäller!😍 Som ni ser här nedan är det fullt under granen…😁 Hinner inte skriva så mycket mer nu, men ni hinner väl knappt läsa ändå, haha..😁😉

Vi hörs mer imorgon på JULAFTON!!!😍❤️

Kategori: Jul

Brända mandlar och dan före dan

Jag tror den sista julgodisen är gjord nu, Samuels favorit – brända mandlar! Enkelt, snabbt men lite stressigt pga det karamelliserade sockret!

Rosta en påse mandlar i en stekpanna. Lägg sen på ett fat.

Smält 2-3 deciliter strösocker och en tsk vaniljsocker i stekpannan.

Häll i mandlarna och rör runt.

Stjälp upp på en bricka och häll florsocker på och rör runt igen.

Separera dem mer när de svalnat!

Annars så har vi förberett inför uppesittarkvällen och julafton på alla möjliga sätt! Det ska jag fortsätta med nu😘 Kram på er!

Kategori: Julrecept, recept

Uppesittarkvällens bingolotter

Tjoho, ännu ett tecken på att julafton snart är här! Jag har nämligen fått årets uppesittarlotter(syrran köpte genom en bekant)😍. Ääälskar uppesittarkvällen!! Nu är jag taggad till tusen och hoppas såklart på vinst…😉 Jag fick dock inte mitt turnummer(4) på nån av lotterna, men det spelar väl ingen roll då jag aldrig vunnit när jag haft det heller😂😱

Kategori: Jul

Övning ger färdighet

Här sitter jag och Emil och tränar inför julaftonsbilden, hihi…😉

Senare idag ska jag och syrran gå på bio och se Jag kommer hem igen till Jul. Är det någon som sett den och är den bra?😃 Det var superlänge sen jag var på bio och jag är väldigt taggad på varma biochips, haha..!😁 Mysigt kommer det bli, har aldrig varit på en julfilm på bio såhär nära jul – det känns roligt!

Ha en fin lördag mina vänner!❤️🎄✨

Kategori: Jul

Chokladkola med havssalt

Chokladkolan är kokad, skuren och inslagen och oj vad god den blev i år! Det blir ju alltid lite olika det där med konsistensen😁 Jag använde Arlas recept och det funkade bra!

I övrigt så har jag slagit in de sista julklapparna! Eller nej, jag har två kvar att hämta hos postombudet, men det går ju på ett kick att slå in dem!🙂 känns både skönt och tråkigt att vara klar, jag älskar ju nämligen att både köpa julklapparna och slå in dem..! Men nu ska det bli ännu roligare att se den öppnas på julafton 😍🥰 Ho, ho, ho!

Trevlig sista helg innan jul!!😱😍❤️

Kategori: Jul

Julens tv

Traditionen fortsätter! Tv-tidningen med julens tv är inhandlad och nu sitter jag och ringar in favoriterna 😍 Som vanligt ser jag mest fram emot bingolottos uppesittarkväll! Hoppas på vinst i år😃😁

Kategori: Jul

Knäcken

Julknäcken är fixad! Det blev en hederlig mandelknäck i år, utan krusiduller 😁 Det slank ner några igår kväll när vi hade Grinchen-kväll här hemma med mina föräldrar 🥰

Det gjorde dock att jag missade Mandelmanns jul, så det måste jag se på play snarast!! Har verkligen sett fram emot att se det😍

Det snöade sjuuukt mycket idag förresten, jag har aldrig sett så stora snöflingor! Dock var det 2 grader varmt, så det smälte ju så fort det landade på marken… Man måste nog ge upp hoppet om en vit jul nu verkar det som☹️ Supertrist, men jag är glad att det har varit lite snö av och till i december i alla fall🙂

För övrigt är det ju GALET att det är mindre än en vecka till julafton… Jag tycker typ att det är tråkigt och sorgligt! Det är nu julen är som bäst och jag vill inte att det ska ta slut😢 På annandagen är liksom julen över för mig! Det är NU allt är som bäst och jag försökeeeer njuta av allt så mycket det går❤️❤️❤️

Kategori: Jul