I jul kommer man hitta ett nytt knäcke från Wasa i butikshyllan och det smakar pepparkaka! Hmm spännande och lite skumt, vad tror ni? 😀 För att brödet ska få sin pepparkakssmak har de använt kanel, ingefära, kardemumma och kryddnejlika i degen. Jag kan inte tänka mig hur det smakar, därför så måste jag nog testa när det kommer ut…
Tänkte tipsa om en rolig adventskalender jag såg på varuhuse1.se för 79kr! Den innehåller badbomber och badkulor med mera! 😀 Jag skulle ha velat ha den om vi hade haft badkar… Något jag verkligen skulle vilja ha, men platsen finns tyvärr inte 🙁 Ha en fin vecka allihopa ♥
The body shop kommer med en till rolig nyhet i år, utöver alla deras adventskalendrar. De släpper en lite mindre kalender som har en lucka för varje dag mellan julafton och nyår! Jag tycker detta är en fantastisk idé, då i alla fall jag alltid blir sentimental när julafton är över och inser att “allt är över”… Fy vad det är jobbigt 🙁 Denna skulle kunna rädda upp sorgen som kommer efter julafton! Mer sånt tack!! 😀 Jag tror denna kommer bli en hit. Särskilt om man fyller år efter julafton, en perfekt present!
Vi gjorde något vi aldrig brukar göra, nämligen att vi köpte en varsin lussebulle på ica! Jag brukar tycka att köpta lussebullar smakar dynga, så det känns liksom inte värt det. Brukar alltid vänta tills jag bakar själv. Men de såg verkligen fina och goda ut på Maxi så vi var tvungna att testa och de var faktiskt goda(trots att de smakade alldeles för lite saffran, som jag alltid tycker att alla utom mina egna gör). De var dock supersaftiga och fluffiga så jag blev positivt överraskad ändå. Men sen så gör de ju dem själva i bageriet där, det är inga såna där färdiga & tråkiga massproducerade som värms på i butik. Kommer aldrig att köpa en sådan! Sååå, det var en trevlig överraskning och en mycket mysig och smygjulig fikastund vi hade tillsammans med lite satsumas såklart! Hihi 😀
Igår hade Samuel köpt denna nya limited editionsmak av Froosh till mig, med smak av äpple och kanel! Jag har precis smakat den och den var jättegod! Den smakade äppelpaj och var bara allmänt mumsig! Fick en julig feeling av den 🙂 Och så var den jättefin utanpå med sin roliga text “live longer than santa” haha! Smaka den, perfekt nyttigt julmellis ! Den får 5/5 hjärtan!
Dessa salta kolakakor som jag “höftade ihop” måste ni faktiskt testa att göra någon gång när ni är sugen på småkakor! De blev verkligen så mycket godare av lite havssalt, det höjde upp dem till en ny nivå! Och det är viktigt att det är just havsalt, stora bitar som ni inte ska krossa – så man får en tugga lite då och då, mums…
Knåda ihop allt till en fin deg. Kan vara lättare att arbeta med om den får stå i kylen 30 min, men jag orkade inte det! Dela den i 3 delar och rulla dessa till långa korvar och lägg alla på samma plåt. Tryck ut korvarna så de blir rätt så platta. In i ugnen i ca 15 minuter(tiden beror på om du vill ha dem sega i mitten eller ej). Skär sneda bitar direkt efter du tagit ut dem ur ugnen. Låt svalna!
Ännu en julnyhet på marknaden! Plopp har lanserat en ny chokladkaka med polkasmak lagom till hösten och julen 2017. Kan inte vara helt fel tror jag! Om jag äter plopp så måste den vara kylskåpskall, annars gåååår det bara inte! 😀 Ha en fin dag allihopa ♥
Jag fyndade väldigt många bra saker på Panduros outlet online för några dagar sedan. Allt på bilden kostade en hundring, sjukt bra! Jag älskar att ha massa olika paketdekortationer, klistermärken och etiketter – det går inte att få nog! Ni som följt mig genom åren har nog märkt av min besatthet av sigillmärken och nu har jag ett gäng på lagret igen redo för julklappsinslagningen 😀
Årets smak 2017 från Annas pepparkakor är lakrits. Hmm lakrits? Kan det bli bra? Jag vet inte, jag är nog lite skeptiskt tror jag! Gillar lakrits men kan inte tänka mig en pepparkaka med lakritssmak. Får testa dem helt enkelt! 😀
Årets smak 2017 av Njies propud är pepparkaka och jag kan inte vara mindre taggad tyvärr! Ogillar dessa skarpt, pudding är inte min grej – haha! Men tänkte visa för er som gillar proteinpudding 🙂 Hoppas ni gillar den och njuter av årets julsmak!