En söndag

Hejsan hoppsan lillebror!

Det har inte hänt något juligt idag, för det har ju typ varit sommar, haha!?😁 Men jag tänkte ändå låta er få veta hur dagen sett ut!😘 Vi åt väldigt sen lunch ute i solen på vår älsklingsburgarställe Babas och det var godare än nånsin! Alltså en saftig dubbelburgare med bara ost på och superkrispiga pommes till det… Mmmm!! Det är svårslaget ibland!

Sen gick vi till Nyckelviken och tittade på djur och natur! Nu har jag precis nattat Emil och ska göra lite ägg och te som middag, för jag är fortfarande mätt efter den sena panglunchen haha!😀

Hoppas att ni har haft en fin helg mina julenissar, hörs snart igen❤️❤️❤️

Kategori: Jul

Julspaning

Igår hittade jag denna juliga sektion på Hemköp med massor av julmust, pepparkakor och juleskum! Så kul att se🤩😍 Såg även att julgranarna fanns vid kassan, men de hann jag inte fota!

Självklart var jag tvungen att köpa med en must hem… Tycker verkligen om att Apotekarnes finns på burk nu för tiden!😀

Kategori: Jul

Julklappsetiketter från Röda Korset 2020

Min mormor köpte alltid etiketter från Röda Korset varje jul när hon levde och jag älskade den när jag var liten! På den kartan finns det massor av sigillmärken också som man kan dekorera paket med och ni som följt mig länge vet att jag älskar såna!❤️ Jag har inte riktigt tänkt på det förut, men det är ju såklart tack vare Röda Korsets julklappsetiketter som jag upptäckte sigillmärkena från början!😍

Jag har köpt dem några år, men på sistone har jag faktiskt glömt att de finns… Skäms!

I år är de skapade av Lottis Karlsson och på varje karta finns 18 etiketter, 36 brevmärken(jättefina julkransar) och 33 sigillmärken ❤️ Det kostar 60kr och alla pengar går till Röda Korsets arbete i Sverige. Ett väldigt fint och kul sätt att stötta på, så om ni vill köpa dem gör ni det på rödakorsets hemsida. Jag har lagt min beställning nu och ser fram emot att de kommer i mitten av november!

Man kan även prenumerera på etiketterna, så man får dem varje år utan att behöva tänka 🙂

Kategori: Jul

Äppel päppel

Äppelpaj

Vad gör man när man har äpplen över? Jo lite paj såklart🙂 En extra julig med mycket kanel och kardemumma på äpplena och lite saffran i pajdegen – mums!

Ikväll ska jag bara ta det lugnt i soffan hela kvällen för jag är såå trött av någon anledning! Ska bli skönt att bara ligga och glo som en ko framför tvn, haha!😁

Ha en fin kväll mina kära läsare, imorgon är det fridayyy!😍

Kategori: Jul

24 september

Idag är det 3 månader kvar till julafton gott folk och vet ni – det är ju faktiskt inte så mycket!! Herregud, snart drar allt härligt igång och jag bara väääntar och lääängtar! 😍 Galet att det är oktober snart också, förresten!

Kategori: Jul

H&M adventskalender 2020

Inlägget innehåller annonslänkar för H&M

H&M adventskalender 2020

Tjohoo HM har nu lagt upp sin beauty adventskalender för år 2020 i sin webshop! 😀 Mycket julkalendrar som kommer nu!! 😁
Jag har aldrig haft nån H&M julkalender, men handlar annars mycket annat där. Är det någon som vet om den brukar vara bra? 🙂

Här kan ni köpa den samt se vad den innehåller! 🎄

Här kan ni se alla luckor i H&M beauty JULKALENDER som har ett erbjudande varje dag!

H&M har också en smyckeskalender och den kan ni läsa om Här! 🙂

Kika även på alla andra adventskalendrar som jag skriver om på bloggen i år! 🙂

Kategori: Adventskalender, JulkalendrarTaggar:

KICKS adventskalender 2020

Inlägget innehåller annonslänkar för Kicks

Kicks adventskalender 2020
Årets adventskalender från KICKS är här! På hemsidan finns det bild på alla produkter som är med, men jag ville inte spoila dem, så ni får gå in och kika på dem själva om ni vill 🙂 Den kostar 549 kr och finns att köpa på kicks.se!

Kolla också in KICKS julkalender 2020 där de har ett nytt erbjudande varje dag 1-24 decmeber!😀

Kika även på alla andra adventskalendrar som jag skriver om på bloggen i år! 🙂

Tomten och Bocken

tomten och bocken julshow

En superrolig och spännande julnyhet för i år är att Per Andersson och Måns Zelmerlöw ska ha en julshow på Hamburger börs som heter Tomten & Bocken! 😀 Som jag tidigare skrivit så äälskar jag Per Andersson och jag kan bara tänka mig hur bra denna show kommer vara…!
Radarparet Måns Zelmerlöw och Per Andersson kommer bjuda på en oförglömlig kväll när vi behöver det som mest bestående av musik, skratt, jul och galna upptåg som garanterat kommer få gästerna i rätt stämning. En sprakande helkväll med julinspirerad mat och dryck som helt enkelt måste upplevas live på Hamburger Börs.”

Men corona då, tänker ni? De har väldigt begränsat med platser, precis som Carolas julkonsert, och det gör att det blir lite dyrare men också en ännu roligare upplevelse tycker jag!
Det finns bara biljetter för minst 4 personer kvar och det var synd, jag skulle verkligen vilja gå med Samuel men det blir väldigt dyrt att boka för 4 personer..! Får se hur det blir 🙂 MEN JAG VILL GÅ!!
Biljetter finns på kika på och boka här!

Kategori: Jul, Julnyheter