Gunry kommer även i år att lansera några jultvålar, men i år har de en förnyad look som ni ser! Det kommer att finnas tre olika tvålar med dofterna: Winter Frosted Clementine, Sparkling Lily och Pine & White Mint. Cirkapriset är 30kr för 500 ml och de kommer att finnas i dagligvaruhandeln från v.45. Jag älskar tvål och tycker det är superkul att ha lite olika dofter under året, självklart vill jag ha juldofter på julen och Gunry lyckas alltid leverera jultvålar! Det blir spännande att få lukta på dessa 🙂
Jag kollar ofta på Matgeek på youtube och häromdagen lade han upp en video när han testar nya glöggen Blossa 17 med smak av mango, spiskummin och chili. Man blev ju inte så sugen på den efter att ha sett detta, men om jag ska vara ärlig var jag inte direkt det innan jag såg videon heller… Lite för konstig smak tror jag! Om ni inte orkar se hela videon kan ni spola fram till ca 2:30 där recensionen tar start.
Visst är det härligt med skogens guld, men vinterns guld är minst lika underbart(Julens guld borde vara lussebullar och det är ju också amaziiing)! Det är en oslagbar känsla när satsumas kommer till butikerna och i år känns det som att de kom tidigare än vanligt? Brukar de verkligen komma så tidigt på hösten redan? Jag äter massor och vill att säsongen ska vara LÄNGE! 🙂 Mums! Kul att frossa i något så gott och nyttigt i förkylningstider! Ut och köp och tryck i er några ikväll till efterrätt, det ska jag göra 😀 Trevlig helg allihopa ♥
Tjohooo! Jag är lycklig 🙂 Ser ni vad jag fick av Samuel i förrgår? Den är SÅ FIN! Visst hade jag hintat fint i inlägget Rituals adventskalender 2017? 😉 Tur han läser bloggen, haha… Den är verkligen enorm by the way(som ni kan se på en av bilderna när jag sitter bakom hihi), den största kalendern jag haft! Jag tänker faktiskt hålla mig från att packa upp den, det kan få vänta tills strax innan första december – så jag sparar lite på det roliga 🙂 Kliar dock i fingrarna, haha! Åh, jag längtar – älskar redan Rituals fina adventskalender!
Halloj allihopa! Nu har även the body shop lanserat sina adventskalendrar för år 2017. De går dock inte att köpa riktigt än, man får vänta till 25/9 – vilket också är väldigt tidigt! Det verkar vara en “trend” att släppa kalendrar tidigare i år än vanligt, då både Body shop och Rituals har släppt sina redan i september. Jag klagar inte, älskar att förbereda mig och hitta julsaker tidigt! 🙂 Årets adventskalendrar har alla dagliga utmaningar i form av goda gärningar. Bakom varje lucka med skönhetsprodukter finns även en god handling för dig att utföra. Den kan exempelvis vara att le mot den första personen du möter. När man öppnat lucka 25(de 2 som har 25 luckor) på juldagen kan du använda kalendern som ett quiz! Jag tycker att detta låter superroligt och det är ett väldigt bra intiativ att man ska göra en god gärning om dagen! I år blir det dock ingen body shop kalender för min del tror jag.. Har haft den många år men 2017 satsar jag på lite annat – det finns ju så många spännande kalendrar nu för tiden! Jag kommer att visa samtliga kalendrar som The body shop säljer i år + dess innehåll här nedan, så om ni inte vill veta vad som är i luckorna får ni scrolla förbi !
De kalendrar som The body shop säljer i år är:
1) ULTIMATE ADVENT CALENDAR 1195 kr (värde 2835 kr) 25 dagars adventskalender med de lyxigaste och största produkterna av de 3 kalendrar de säljer. Köp här!
2) ADVENTURE ADVENT CALENDAR 795 kr (värde 1560 kr) Den bästsäljande 25 dagars adventskalendern som passar de flesta. Köp här!
3) BEAUTY ADVENT CALENDAR 495 kr (värde 1100 kr) 24 dagars adventskalender med lite mindre produktstorlekar i luckorna. Köp här!
Hej! Nu har precis Blossas årgångsglögg 2017 avslöjats och smaken är mango, spiskummin och chili. I år avslöjades glöggen på ett lite speciellt sätt, nämligen på en hemsida(blossa17.com) där de sände live när några personer målade graffitti, som 14:00 skulle avslöja smaken. Kul initiativ!! Jag tycker att flaskan är fin, men inte alls julig! Lite twist enligt mig. Mango låter jättegott, men spiskummin associerar jag till tacos och chili är jag inget fan av. Det kan alltså bli antingen gott eller äckligt för min del, beroende på vad den smakar mest av 🙂 Hur som helst ska det bli väldigt spännande att testa!
God eftermiddag! Jag har bakat en lite nyttigare variant av blåbärspaj som vi har ätit tillsammans med lite varm choklad i finfina tomtekoppen! Så himla gott och mysigt var det. Jag kände att det var dags att ta fram koppen, då den är så god att dricka ur i höstmörkret såsom i vinterkylan. Ibland får man lyxa till det och tomten gör mig glaaaad 🙂
Jag har tänkt mycket på julen i helgen! När lussebullsbaket ska ske, när jag ska slå in första julklappen som jag köpt, vilken dag man kommer se julsaker i butikerna och så börjar lusten att lyssna på julmusik komma – jag ÄLSKAR julmusik! Tanken på att julafton är på en söndag i år gör mig också så himla glad! Jag tycker att det är superviktigt att få vara ledig dagen innan julafton och i år får man det “gratis”, det är fantastiskt! Precis som när man var liten och gick i skolan 🙂 Det ser vi väl fram emot(vi som jobbar mån-fre det vill säga)? Med tanke på förra årets julledighetsfiasko så är detta året guld, hela fyra dagars sammanhängd julledighet och sen även 3 dagar på nyår – det känns roligt 🙂
Nu ska vi mysa vidare och njuta av söndagen, innan jag måste ta tag i lite tvätt… hehe ;O
Här är några av mina favoriter från Lagerhaus kommande julkollektion, som finns i butik från och med den senare delen av oktober (lite varierande då alla varor inte brukar komma samtidigt). Undantag från guld/silverpennorna som ska komma någon gång i september! Jag har alltid tyckt mycket om Lagerhaus, både på julen och övriga året, men på julen är de ju lite extra bra! De brukar ha ett roligt julsortiment med några guldkorn och priserna är rimliga! Jag ser mycket fram emot att få strosa runt och se alla fina julsaker, det är inte så långt kvar faktiskt! Ca en månad 😀 Om ni vill se hela julkollektionen som kommer så kan ni kika på deras bildbank.
Ha en trevlig fredag och en riktigt härlig helg! 🙂
Dags för en ny julfilm, det gillar vi! På juldagen har nämligen filmen om Tjuren Ferdinand biopremiär. Den handlar om tjuren med det stora hjärtat, som hellre luktar på blommor än stångas med de andra tjurarna. En dag misstas Ferdinand för att vara farlig och blir bortförd för att delta vid tjurfäktningar. Han gör allt för att kunna återvända till sin familj och det hela blir till ett stort äventyr.
Jag ser mycket fram emot denna film, då jag tillhör en av de som älskar Ferdinand på julafton! Det enda jag tycker var tråkigt är att den har premiär på juldagen, varför inte tidigare?? Jag vill gärna se julfilmer och få feeling INNAN julafton, inte efter…. 🙁 Såklart får amerikanarna se den redan 15 december – typiskt!
Årets smak av juleskum 2017 har avslöjats av Cloetta och jag tycker att påsen är superfin! Den är ju så julig den bara kan bli 😀 Smaken av lingon är jag lite osäker på, den kan vara en superhit eller en megaflopp – ska bli spännande att smaka! Men jag tror mer på denna än vad jag gjort på de tidigare smakerna som varit genom åren 🙂