På det här sättet skalar jag mina satsumas, mandariner, clementiner – you name it! En elefant är ju kul och sen är det smidigt att slippa få massa små skalbitar överallt 😃 Hur skalar ni era?
Gud vad gott det är med satsumas förresten… Skulle köpa några som bara skulle räcka till dagen efter(kunde inte bära så tungt just då) och då frågade jag Samuel hur många jag behövde köpa. 8 st sa han då. 8 st?? Ska du äta 8 st på 12 timmar!? Undrade jag… ja ja..😁 Det är ju sjukt gott!

Såhär tokigt(men sjukt mysigt) kan det se ut när vi ska ut, men jag inte orkar klä på Emil. Då drar jag på oss Samuels STORA skidjacka istället! Det blir många blickar och alla som går förbi har svårt att inte le😄 Jag kan ju hålla med om att det ser lite kul ut, haha! Min lilla björnunge❤️
Wow! Titta vilken spännande 4,5% cider med kardemummasmak som Ernst släppt! Såg det precis på Facebook😃


Det kom en påse Estrella julostchips på posten och jag är så glad att dessa är tillbaka i hyllan även i år! Härligt att man kan få lite julkänsla även om man är en chipsmänniska som inte gillar julgodis och sånt! Försökte förklara för Emil att han är lite för liten för att äta chips, han såg riktigt sugen ut…

Alltså, vilket geni kom på detta? En billig, rolig, enkel och god chokladkalender som passar de flesta! Blev så glad när jag såg den i affären! Det enda jag undrar är hur folk ska klara av att ta bara en ruta? Haha😁
Alltså kan ni tänka er – om en månad sitter vi bänkade i förväntan framför tvn och väntar på första avsnittet av julkalendern! För några år sedan såg det ut som ovan, och åh vilken härlig julkalender Selmas Saga var! 😊 Gillade den skarpt! Hoppas att
Nu finns årets otroligt fina julfrimärken att köpa där du har ditt postombud! Blev så glad när jag såg dem! Åh, vill tapetsera väggarna med dessa vackra motiv❤️



Någon mer än jag som älskar Tigers julutbud?😍 Alltså åh vad mycket kul och fint de hade! Fotade bara lite smakprov, sen blev jag för tagen av allt och lade undan mobilen!! Blev lite köp av det ena och andra och jag blev minst lika glad över att påsen hade ett sånt fint motiv!😊

För 79kr på Hemköp hittade jag denna goding! Ett måste i min adventskalendersamling 😊 Kindergodis är ju såå gott!
Nu blir det skinkmackor här hemma!😍 mumma!