



Nu har jag köpt mina första amaryllisar för i år! De jag köper i början av november brukar nämligen blomma lagom till mitten/slutet av december så det är perfekt att köpa nu! Vill inte stressa löken, utan tycker den är så fin när knoppen är liten och därför njuter jag minst lika mycket nu😊 Jag har bestämt att fylla hemmet med sjukt många julblommor i år, så det här är bara början!
Jag brukar försöka hitta på lite alternativa krukor för jag tycker sånt är kul och denna gång blev det en stor temugg som står under tv:n och en sillkruka som jag fått efter farfar på bordet. Det står “sill” på ena sidan och så har den ett korklock egentligen. Tips om ni har slut på krukor, leta andra kärl ni har där hemma😃







Älskar när reklamen man får i brevlådan börjar få jultema! Då läser jag allt, haha! Men seriöst, det där julklappspappret med granbarr och amaryllis är SÅ snyggt, måste hitta…! Jag är smått besatt av inslagningspapper😁



Jag är helt kär, kär, kääär i min nya juliga sammetstofs som jag köpte idag! Kan liksom inte spara den till jul, vill ha den nu också 😍 Så därför har jag det! Julen är ju så kort, så varför inte förlänga den med lite accessoarer liksom😃 Kände mig så fin när vi satt och fikade efter köpet och det kändes som att alla tittade och var avundsjuka på den, fast det såklart inte var så… hehe!



När jag var utomlands hade ett paket med Gilles pepparkakshjärtan kommit, de har ju ett nytt recept med rapsolja istället för palmolja(YES!) samt att de är tunnare och sprödare än de varit tidigare. Detta skrev jag ju för ett tag sen och jag blev väldigt sugen på att testa dem, då jag inte gillar för tjocka pepparkakor.
Här är alla mina julkalendrar som jag äger! 11 stycken och det skulle kännas bättre att ha en jämn siffra, så det får nog bli ett köp av Selmas Saga tror jag, haha! Dock hade jag 12 nyss, då jag råkade köpa Tjuvarnas jul 2 ggr, för att jag glömde att jag hade den…! Gav då bort den ena! Mina 3 favoriter är:


Blev såklart ett inköp av Amelia jul när jag såg den i affären, älskar den jultidningen! 😊 Har inte läst hela än, tar en stund varje dag och myser till det! Får se om det blir någon mer jultidning i år, har liksom köpt mina två favoriter nu..😄😱