
Såg denna bland all reklam som kom i veckan 🙂 Bara att tuta och köra, vem vill inte skicka ett gratis vykort liksom?

Julbloggar om julnyheter, julklappstips, julkalendrar, adventskalendrar , julpyssel och julrecept!

Såg denna bland all reklam som kom i veckan 🙂 Bara att tuta och köra, vem vill inte skicka ett gratis vykort liksom?

Älskar detta program! Så mycket jul 🙂 Ni tittar väl?

Hej!
Det är dags för några julklappstips som passar många målgrupper, eller hur!? Jag tycker att det är skönt att få billiga/prisvärda tips som inte bara passar en specifik person, därför tänkte jag ge mina bästa prisvärda julklappstips till er som jag kommit på nu i dagarna! 🙂 Hoppas ni blir något klokare… 😉
Vissa av länkarna innehåller annonslänkar.

Vetekudde!
Bildexemplet är svensktillverkad, kostar 229kr och finns här!

Morgonrock!
Bildexemplet kostar 199kr(50% rabatt) och finns här!

Passfodral och namnbricka till väska!
Bildexemplet kostar 249kr(50% rabatt) och finns här!

Lyxiga handdukar!
Bildexemplet kostar 99kr för 50×70(100kr rabatt) och 149kr för 70×140(250kr rabatt) och finns här!


Fina koppar!
Bildexemplen kostar 49kr och finns här!

Fjärrströmbrytare!
Bildexemplet kostar 199kr och finns här!

En fin skärbräda!
Bildexemplet kostar 249kr och finns här!

Vattenflaska!
Bildexemplet kostar 59kr(och extra -25% om man är medlem) och finns här!

Ett roligt spel!
Bildexemplet kostar 179kr och finns här!
Hoppas att ni fick något bra tips som ni kanske inte tänkt på innan! 🙂
Vi hörs snart igen!

Nu är årets julpostlådor uppe! Alltid lika mysigt tycker jag, med dessa jultecken som dyker upp! 🙂 undra när man får iväg julkorten i år? De är nästan klara!



Äntligen har jag köpt hem Delicatoasken till jul! 🙂 Den var lite svår att hitta tycker jag. Ska bli spännande att smaka innehållet, tror det är riktigt smarrigt!

För några timmar sedan fick jag ett sms om att det ikväll, fram tills imorgon bitti kl 10:00, är 20% rabatt på hela Åhléns sortiment online!
Tänkte tipsa er om ni ska köpa någon julklapp där, då är det bra timing nu! 🙂 Tryck här för att komma till erbjudandet!
Länken innehåller en annonslänk


Hej på er!
Jag tänkte skriva ut mitt recept på pepparkaksmuffins som jag bakade till första advent. De blev riktigt saftiga och goda nämligen! Ett vinnande recept om man gillar mjuk pepparkaka 🙂
Ugn: 200 grader
100 gram smält smör
2 ägg
2,5 dl socker
3,5 dl vetemjöl
1,5 dl mjölk
1,5 msk pepparkakskrydda(färdigblandad kryddmix)
1 tsk kanel
2 tsk bakpulver
Lite mandelspån
1. Rör ner kanelen och pepparkakskryddan i det smälta smöret.
2. Rör ihop vetemjöl och bakpulver i en skål.
3. Vispa ägg och socker poröst.
4. Rör försiktigt ner mjölk, smörblandningen och mjölblandningen i äggsmeten.
5. Fyll upp smeten i formar upp till ¾ och toppa med mandelspån. Har du en muffinsplåt blir resultatet bättre, då muffinsen stiger uppåt istället för åt sidorna.
6. Grädda i ugnen i 10-15 minuter beroende på storlek. Använd en sticka och se när de är färdiga!



Titta vilka fina och coola vaxade hyacinter de har på Blomsterlandet! Riktigt snygga 😀
Kommer nog köpa ett gäng, de var verkligen i min stil. Men när jag var där hade jag så mycket annat i korgen att jag inte fick med mig så mycket mer på promenaden hem. Kul gå-bort-present också!

Nu har SVT äntligen avslöjat årets julvärdAR, som ni enligt bilden ser blev Erik och Lotta!!
Jag tycker att detta är ett fantastiskt val och ser mycket fram emot detta 😀 En bra duo som är roliga och mysiga att titta och lyssna på! Efter att jag sett deras julbordsshow 2 gånger och lyssnat på deras julbordspodd så associerar jag dem med julen och jag vet att de kan ett och annat om högtiden! Mycket bra SVT, nu taggar vi inför julafton! 🙂







Glad första advent världens finaste läsare! Hoppas att ni har haft en bra dag 🙂
Vi har haft det mysigt! Har både varit på julmarknad på förmiddagen och sedan haft adventsfika och klätt granen här hemma! Efter glögg, julmust och massor av gott fika så är vi nu “mätta” och trötta!
Visst blev granen fin förresten? Så himla kul att få njuta av den nu hela december och se klapparna öka sakta men säkert 🙂 Har många jag fortfarande inte hunnit slå in! Tur att jag snart har semester!
Inom kort lägger jag även upp recept på mina goda pepparkaksmuffins jag bakade idag 🙂
Kram!