Mitt 2018 del 2

Vi bestämde oss (efter mycket övertalning av syrrans kille Gustaf) att bege oss till Fagersta och ett landställe som Gustafs mamma äger för att få lite hjälp med Emil och lite härlig semesterkänsla på samma gång! Det var precis när värmeböljan hade börjat komma. Vi tog bilen och det var KATASTROF. Emil bara skreeek! Vi var tvungna att stanna efter tjugo min. Men till slut kom vi fram(typ 1,5 timme tror jag det tog)! Väl där var det jättemysigt, vi åt gott, var ute i trädgården och badade! Visst var Emil krånglig som vanligt, men vi hjälptes åt. När kvällen och natten kom började det svåra – det var så sjuuukt varmt inne och eftersom vi både lindade Emil i en filt när han skulle sova och var tvungna att studsa honom på en boll, så blev det så galet varmt att alla svettades så sjukt mycket. Det gick liksom inte… vi var nära på att åka hem där och då i natten, för vi fick panik. Men vi fick lida igenom natten ändå på något sätt, men det var hemskt! Därför åkte i redan dagen därpå.

Vi var på Bondens marknad på Söder med vagnen och det var första gången någonsin som han satt i den nöjd utan knussel! Vi hade en FANTASTISK halvdag❤️ Efter blöjbytet blev han glad som vanligt, då blev man överlycklig 🙂

Vi tittade på fåren i Nyckelviken med mormor och morfar ❤️

Vi åkte TÅG till Smögen(efter katastrofbilturen till Fagersta) till Samuels familjs sommarhus och levde så gött där en vecka! Där var det perfekt väder, till skillnad från hemma där det var värmebölja..!

Samuel hade hand om Emil en halvdag och jag fick spaa med mamma och syrran❤️

Emil fick coola solglasögon inför Gran Canaria resan som det snart var dags för! 😁

Hösten kom och mössorna åkte fram!😃

Vi hade längtat men mest bävat inför resan, hur fasen skulle flygresan gå med vår intensiva bebis!?!? Dagarna innan resan var extra jobbiga då hans tänder höll på att komma SÅKLART… Men precis på morgonen när vi skulle åka så var han sitt bästa jag! Det var helt sjukt! Han var så glad och nöjd, vi kände knappt igen honom! Flygresan gick bättre än vad en dag hemma brukade göra😂 Dagen efter så såg vi tänderna också 🙂 Vi hade 10 fantastiska dagar på ön, det var verkligen en sjukt bra resa!! Vi badade mycket allihopa 😃

Väl hemma igen så var det november och allt juligt kickades igång! Brisak-besök, Carolakonsert, julgranskläning och sånt ni vet😍

Julaftonsmorgon och pyjamasarna på! Min lilla älskling och jag❤️

Med finkläderna på så firade vi in det nya året (dock så sov vi på tolvslaget)! Och det känns som att det kommer vara en fantastiskt år 2019! Hoppas ni hänger med här på bloggen😃

Kategori: Jul

4 kommentarer

1. Åh känner igen så mycket av det du skriver om bebislivet! Min dotter (född i mars 2018) kändes också bara missnöjd i början och jag fick aldrig ha min kropp ifred kändes det som, hon skulle bara amma hela tiden… Fick knappt duscha på kvällen haha. Och vagn nej, det dög inte, fick bli sele tills hon kunde ha sittdelen, då gick det lite bättre. Och sommaren var ju fruktansvärd med en liten, satt inne hela tiden kändes det som… Men nu är det roligt med bebis som sover fint i vagn, älskar att träffa folk på öppna fsk och busar hela dagen 😁 Kul att läsa om Emil i vilket fall!

1. Oh, vad skönt men hemskt med en till i samma sits! Det där du skriver om sommaren – precis så!! Har aldrig varit så hemskt att inte kunna vara utomhus… Tänkte så många gånger vilka härliga bad-dagar man hade haft om man inte hade haft en liten…! Istället låg man inne och svettades ihjäl pga den starka solen utomhus! Fy farao vilken hemsk sommar! Exakt, nu är det sån skillnad och man kan äntligen få njuta av hur roligt det är att ha barn😃😍 Vad roligt att du följer mig!