Clementinjuice in my heart

Finaly!! Nu är säsongen här för Brämhults clementinjuice som jag ääälskar! Har en liten extra kärlek till den nu också när jag är gravid, då juicer och icke kolsyrade drycker av olika slag är min enda lilla “minicraving”! Det som är rätt häftigt med denna clementinjuice är att varje flaska smakar olika, då alla clementiner är lite olika(som man vet när man ska välja ut en perfekt att äta)! Så vissa flaskor är godare än andra 🙂 Ni måste köpa den!

Kategori: Jul

Julaftonens chokladask

På Uppesittarkvällen/Julafton kommer det bli Jenny Nyströms chokladpraliner som får stå på gottebordet istället för Aladdin! Det känns väldigt spännande med en ny och sjukt FIN ask! 🙂 
Bilden på baksidan med innehållet blev lite dålig, men uppifrån till vänster och ner så innehåller den dessa praliner: 
Nougatpralin, romtryffel, mandelnougat, mandelchoklad, körsbärstryffel, romrussintryffel, nougat, TRILLINGNÖT, Creme de caramelle, pistagemarsipan, apelsinnougat, körsbär, marsipan luxus & gräddtryffel. Låter det inte makalöst gott!? Den är inköpt på Brisak för er som undrar 🙂

Kategori: JulTaggar:

Dessertmästarna firar jul

image

På måndag 27/11 smäller det! Då drar första avsnittet av Dessertmästarna firar jul igång. Kul med ett roligt julprogram en måndag! 🙂

Idag presenteras förresten årets julklapp av HUI, så håll er uppdaterade! 😀 Jag har inte funderat över vad jag tror det blir i år… Det blir spännande att få veta!

Kategori: Jul

Helgens julfilm

…blev Ensam Hemma! Vi tycker verkligen om den filmen 😀 Var supermysigt att se den och lyssna på den fantastiska julmusiken som spelas i den. 
Men favoriterna nummer 1 & 2 är Grinchen och Nu är det jul igen 🙂 Det är snart dags att se dem också men vi väntar liiiite till!

Kategori: Jul

Lussesöndag

God morgon! 
Ledsen att det inte blev något inlägg igår, men var helt slut efter 2 satser lussebullar(2 olika sorter som ni ser, är så nöjd med dem då de blev sjukt saftiga och goda!) som tog större delen av dagen att baka! Lägg märke till den söta snömannen i mitten, hihi den blev så söt tycker jag 😀
Idag är jag dock ledig och ska hinna göra det jag inte hann igår, samt vila 🙂  
Jag använde totalt 10 påsar saffran i våra bullar så de blev riktigt smakrika!
Om det är något som är trist är det lussebullar som smakar för lite saffran, typ som de man köper i affären. Så jag brukar smälla på rejält – även om det är dyrt som satan, haha! 😀
Blev även riktigt bra degar som jäste riktigt mycket, som ni ser på första bilden! Så nu är frysen full kan man säga, känns riktigt lyxigt!
Nästa helg åker julpyntet fram och därför känns det perfekt att lussebullarna är gjorda, så julfikat kan tas fram i samband med det 🙂
Förresten! Imorse när vi gick upp så låg det snö på marken, det har alltså snöat i Stockholm i natt! SÅ UNDERBART – blir så glad av alla jultecken som kommer, det blir så mycket stämning av snö! 🙂
Kram på er!

Kategori: Jul

Guld

Imorgon händer det! Jag tror ni kan gissa vad… Det är gult, mjukt, fluffigt och innehåller russin som man plockar ur innan man äter det. Frysen ska fyllas inför jul! Det är fantastiskt att det äntligen är dags 🙂

Kategori: Jul

Julmustfrossa

Förra helgen kollade jag på julmusten från förra året som vi hade kvar, ungefär en halv back. Då insåg jag att den snart skulle gå ut i datum(22 november) och blev genast lite stressad! Jag som trodde att den varade mycket längre än så. Därför började vi att dricka av musten i veckan och vi har haft det supermysigt med våra glasflaskor på kvällarna(har känts riktigt lyxigt)! 
Men så en dag undrade Samuel varför vi var tvungna att dricka upp den när det var 1 år kvar på datumet… Suck. Jag hade sett fel, det stod ju 2018… Jag hade ju tänkt spara dem till julbordet på julafton!! KLANTEMMA!
Så nu har vi två flaskor kvar och det är ju ingen idé att spara på dem, måste ju ändå köpa nya till julafton. Jag vill nämligen ha fina glasflaskor då! Haha, det var riktigt klantigt, men ack så gott det har varit i veckan 🙂 
Nu måste jag alltså ge mig ut på jakt efter en back must.. Det finns ju nämligen inte på så många ställen här i Nacka i alla fall! 

Kategori: Jul