Annas pepparkakor 2018 limited edition smak av Knäck

Läste på Amelia igår att Annas årliga limited edition smak av pepparkakor har släppts och i år smakar de knäck! Min spontana reaktion var: GOTT!! Låter det inte smarrigt? Jag tänker mig liksom små knapriga knäckflarnsbitar lite då och då i tuggorna… Hmm ska bli mycket spännande att se om de uppfyller mina förväntningar 😊

Kategori: Jul, JulnyheterTaggar:

Jul och vinter på IKEA 2018

I oktober kommer alla IKEA:s julgrejer på plats och det fanns några guldkorn som jag blev väldigt exalterad över! Jag gillar oftast deras julinslagningsgrejer och inte så mycket mer egentligen. Brukar inte bli så mycket inhandlat därifrån för min del annars! Jag älskar det enkla, gammaldags och naturliga när jag slår in paket och därför blev jag extra glad över att se etiketterna, snörena och paketpappren på bilderna här uppe! Vill köpa nuuuu 😃 Annars var ju florsockerströaren väldigt praktiskt och sockerkaksälgen väldigt charmig!

Ett julbord på IKEA och inköp av lite julklappspapper och dylikt hoppas jag att det blir i vinter 😊

Kategori: Jul, JulnyheterTaggar: , ,

Lillgurkan

Idag var vi ute i trädgårdslandet och tittade om något ätbart fanns att plocka, trots det kalla vädret och höstens intåg. Mycket riktigt så fick vi med oss en tomat och en liten märklig gurka, haha! Det ska vi snaska på till middagen. Emil har dock redan dreglat och snuttat på hela gurkan, så den verkar godkänd.

Nu ska vi ta oss till badhuset tänkte vi! Kram💖

Kategori: Jul

Brisak jul 2018

God kväll alla fredagsälskare! Idag när Samuel kom hem från jobbet tog jag(med min juliga pippitröja) en snabbtur till Brisak med mamma, för att ta en kik på deras julrea som de ställde fram idag! Jag behövde en ny ljusslinga till balkongen och det hittade jag till ett billigt pris, toppen! 👍✨ Det var mest julbelysning, stakar och stjärnor för er som undrar vad rean innehöll. Förutom det så hittade jag 2 julklappar bland deras icke juliga sortiment😃

De håller just nu på att bygga upp sin ENORMA julavdelning som jag skrivit så gott om alla mina 7 julbloggsår. Den är fantastisk på alla sätt och vis och blir bara bättre och större för varje år som går! För er som inte redan varit där kan ni ta en kik på mitt inlägg från förra året med massa bilder från Brisak jul 2017.

I år öppnar julavdelningen den 19 oktober och det är tidigare än vanligt! Jättebra med tidig öppning! Synd nog för mig så är jag utomlands då, så jag kan varken gå dit då eller på deras VIP invigning som jag var på förra året 🙁 Det kändes väldigt tråkigt, men men! Jag får åka dit när jag är hemma igen 🙂 Och så fick jag ju mig en liten snabbkik nu mellan presseningarna som de satt upp, hehe 😉

Något mer juligt som hände på väg till Brisak var att jag hittade 4 julassietter nere i porten där jag bor! Det finns en bänk där som jag och andra brukar ställa saker som man vill skänka bort. Det är toppen! Som en gratis loppis😃 Dessa assietter kommer att användas flitigt under julmånaderna.

Delicatokalendern

Delicato+julkalender=Delicatokalender! 😃 En av mina fina läsare upplyste mig om att det kunde vara så att det skulle komma en Delicatokalender i år, och mycket riktigt – här är den!! Alltså wow, en delicatokalender!?😱😍 Låter amazing… Den kommer innehålla 24 miniklassiker varav 10 delicatobollar, 8 delicatoboll apelsin(årets nyhet i Delicatoasken) och 6 st punschrullar.

Den här adventskalendern blev jag riktigt taggad på, förutom punschrullen som jag inte gillar. Tur dock att det är Samuels favorit 😃 

Kolla även i fler av årets adventskalendrar som jag skrivit om i år!