Dufvenkrooks ekologiska espressoglögg

I helgen när vi klädde granen så testade vi en ny glögg från Dufvenkrooks som jag fick hem i ett paket tillsammans med Dufvenkrooks Sparkling😃 Det är en ekologisk rödvinsglögg med smak av Espresso som har 0,5 % alkohol. Till att börja med så gillade jag att det var en liten flaska. Det är sällan vi dricker upp en stor och när man har flera sorter man vill testa är det bra med mindre flaskor, så man slipper slänga i slutändan!

Den doftade jättegott av kaffe när man värmde den, men smaken var dessvärre inte lika framträdande. När det är en speciell smak så tycker jag verkligen att det ska komma fram tydligt! Det var en god rödvinsglögg annars, men det skulle ha varit mer kaffesmak på den. Särkilt när det är espresso, då ska det ju vara lite starkt!

Så det blir inte jättehöga poäng, även fast den var god – för det var ju kaffesmaken som var det viktiga liksom 😁 3/5 svaga hjärtan!

Kategori: Julnyheter

Julfilmer i helgen

Kollade upp vad det går för julfilmer i helgen på de “vanligaste” kanalerna och det såg inte allt för pjåkigt ut måste jag säga! 😃 Nu har ni att göra, i regnet 😉 HARRY POTTER SKA JAG BARA SE! Jultradition!!

Fredag

Lördag

Visst, En man som heter Ove är ingen julfilm, men den är riktigt bra ändå!😃

Kategori: Jultips

Polarn o Pyret julkalender 2018

Inlägget innehåller annonslänkar.

Nu är julkalendern från Polarn o. Pyret här! Det är väldigt roligt nu när jag har barn, jag har tidigare inte alls lagt märke till POP julkalender!😃 Direktlänk till onlinekalendern hittar du här, den börjar på lördag 1/1!

LÄNK TILL POLARN O PYRET JUKALANDER 2019!!

 

De har 30% rabatt på olika kategorier varje dag, och dessa ser ni på bilderna ovan🙂 klockan 08:00 varje dag släpps varje erbjudande online!

Du kan köpa alla erbjudanden från deras adventskalender 2018 här på Polarn o Pyrets hemsida! Samt i butik såklart.

Julbord på IKEA

Idag blev det en sväng till IKEA med mamma o Emil för lite nödvändiga inköp och då passade vi även på att äta deras julbord! Det var gott med fin gravad lax, goda SMÅ köttbullar, lite väl salt men ändå god Jansson och en trevlig lingonpaj + juläpple till efterrätt! 🙂

Kategori: Jul