
Jag gick precis förbi vårt Ica maxi i det FÖRFÄRLIGA vädret och där höll de på att lasta ur massor av julgranar – iiiih tänk imorn är det december 😍😍❤️🎄🎄🎄

Julbloggar om julnyheter, julklappstips, julkalendrar, adventskalendrar , julpyssel och julrecept!

Jag gick precis förbi vårt Ica maxi i det FÖRFÄRLIGA vädret och där höll de på att lasta ur massor av julgranar – iiiih tänk imorn är det december 😍😍❤️🎄🎄🎄



I helgen när vi klädde granen så testade vi en ny glögg från Dufvenkrooks som jag fick hem i ett paket tillsammans med Dufvenkrooks Sparkling😃 Det är en ekologisk rödvinsglögg med smak av Espresso som har 0,5 % alkohol. Till att börja med så gillade jag att det var en liten flaska. Det är sällan vi dricker upp en stor och när man har flera sorter man vill testa är det bra med mindre flaskor, så man slipper slänga i slutändan!
Den doftade jättegott av kaffe när man värmde den, men smaken var dessvärre inte lika framträdande. När det är en speciell smak så tycker jag verkligen att det ska komma fram tydligt! Det var en god rödvinsglögg annars, men det skulle ha varit mer kaffesmak på den. Särkilt när det är espresso, då ska det ju vara lite starkt!
Så det blir inte jättehöga poäng, även fast den var god – för det var ju kaffesmaken som var det viktiga liksom 😁 3/5 svaga hjärtan!

Imorgon startar äntligen Åhléns julkalender och i år kommer de att ha 4 extra luckor som endast gäller online mellan kl 12-24 det aktuella datumet! Här kan du se vad som döljer sig bakom alla bonusluckorna och vilka datum de gäller!😃
Kollade upp vad det går för julfilmer i helgen på de “vanligaste” kanalerna och det såg inte allt för pjåkigt ut måste jag säga! 😃 Nu har ni att göra, i regnet 😉 HARRY POTTER SKA JAG BARA SE! Jultradition!!
Fredag

Lördag


Visst, En man som heter Ove är ingen julfilm, men den är riktigt bra ändå!😃

Jaadu Ernst, SOM jag längtar!👏🎄✨😃

Titta vilket härligt julhälsning med årets julfrimärken jag fick på posten av min morfar! Blev så himla glad, älskar årets sjuukt fina julfrimärken😍

Älskar när Arla God Jul-märker sina produkter! Sånt gör mig verkligen glad, haha!😃 Då vill man liksom köpa bara för det är så fint…😄
Nu är julkalendern från Polarn o. Pyret här! Det är väldigt roligt nu när jag har barn, jag har tidigare inte alls lagt märke till POP julkalender!😃 Direktlänk till onlinekalendern hittar du här, den börjar på lördag 1/1!
De har 30% rabatt på olika kategorier varje dag, och dessa ser ni på bilderna ovan🙂 klockan 08:00 varje dag släpps varje erbjudande online!
Du kan köpa alla erbjudanden från deras adventskalender 2018 här på Polarn o Pyrets hemsida! Samt i butik såklart.

Såå bra julfilm på Netflix, från 2018! Tips tips tips😃😍





Idag blev det en sväng till IKEA med mamma o Emil för lite nödvändiga inköp och då passade vi även på att äta deras julbord! Det var gott med fin gravad lax, goda SMÅ köttbullar, lite väl salt men ändå god Jansson och en trevlig lingonpaj + juläpple till efterrätt! 🙂