Som ni kanske vet är Åhléns typ min favoritaffär, så därför vill jag passa på att tipsa er om att de idag och imorgon(13-14 april) erbjuder 25% rabatt på en valfri vara! Det är ju särskilt bra om man köper nåt dyrt, typ en möbel eller så! Jag har spanat in en taklampa ett bra tag där som jag nu ska köpa😃
Bubbelkväll



Happy friday på er!😃
Idag köpte jag ett alkoholfritt torrt rosébubbel på systemet som jag och Samuel dricker av nu tillsammans med lite påskgodis! Supergott 🙂 Emil har varit pigg och glad idag och verkar inte vara sjuk längre, hurra! Hoppas det håller i sig.
Ha en fin helg allihopa❤️
Banankontakt
Hehehe här sitter vi och Emil MOSAR i sig en jättestor banan! Det finns inget stopp, haha!
Vi har uträttat några ärenden och lekt, sen har jag köpt påskris – men jag kollade under vagnen nyss och det var då borta!! Måste ha blåst av vagnen, buhu ☹️
Vuxenmiddag



Nu för tiden har vi sådan lyx att Emil somnar vid klockan 19 och ikväll bestämde jag att vi skulle äta vår middag efter det! Det är sjukt svårt att äta vissa saker med Emil för han vill bara stoppa allt i munnen direkt, även om det är räkskal – sen tycker han inte om och då blir han ledsen istället! Så plockmat går bort, därför var det ju såååå mysigt att kunna äta det själva i lugn och ro🙂 Första middagen hemma själva utan Emil, det kändes avslappnat och skönt! Härligt att livet sakta men säkert kommer tillbaka, haha!😁
Helgen i bilder

Vi började helgen med att lyxa till det med en hamburgerlunch i världsklass på Babas och det satt fint vill jag lova! Deras burgare och pommes är de godaste av alla hamburgerkedjor i Stockholm, tycker vi! Shake shack som finns utomlands är bästa någonsin och det går inte att slå dock!

Myste lite ute i solen efter lunchen och Emil satt väl still på bänken i cirka 10 sekunder, så tro inte att vi hade det lugnt dock hahah😁


Bebben sov sin nap i vagnen och jag och Samuel passade på att lapa lite sol i gräset! När Emil vaknade sörplade vi lite blodapelsinjuice👍

Läsa bok, läsa bok och läsa lite mera bok! Emil älskar böcker(särskilt om djur) så det blir många bokstunder om dagarna🙂

Tut tut i ambulansen! Söndagen bestod av häng i lekparken med faster och även detta efteråt när han sov i vagnen:


LYXFIKA med både varm choklad och semla! Oj oj, alltså vi fikar aldrig så detta var stort, haha! Vi blev sjukt mätta och kände oss jättekonstiga för att vi satt och fikade medans “duktiga bebisen” sov snällt i vagnen… vi är inte vana med sånt liksom 😁
Hoppas ni haft en fin helg❤️❤️❤️
Tygfjädrar / Konstfjädrar till påskriset

Jag har köpt dessa konstgjorda påskfjädrar till mitt påskris i år, för vi har väl alla förstått att fåglarna som våra påskfjädrar kommer från inte behandlas väl?
Nej vi skippar att stödja den industrin tycker jag och kör på dessa MINST lika fina tygfjädrar, som finns i alla möjliga färger för 20kr på Ica Maxi!!🙂😃
Nu är det drygt 2 veckor till påsk, så det snart dags att ställa in lite ris tycker jag!
Hortensian




Blått blått blått! Jag har fått en grej för blått – och även blå/gult😍 Hur vacker är inte min hortensia som jag köpte idag? Love it! Det finaste som finns är när folk har trädgårdarna fulla av hortensior, det ser så himla pampigt och lyxigt ut! Om jag hade en trädgård skulle jag fylla den med dessa skönheter 🙂 Åh, tänk att vandra genom en hortensiaodling – vilka bilder man skulle kunna ta!! Herregud, måste kolla upp vart det finns 😃
Tomtemorgon

Emil började morgonen med att helt förstå sig på det här med sommartid, han vaknade 1 timme tidigare än vanligt(hurrrrra vad kul kl 05)….! Det blev då tomtemorgon med Samuel, de lyssnade på julmusik, läste tomteböcker och satte på Emil sin röda ulldräkt! Haha mina tokiga pojkar, älskar att de också älskar julen 😍


Igår var vi till vårt köpcentrum och åt lunch, lekte och drack grön smoothie(som lilleman älskar och gärna dricker halva!). Det var en härlig lördag som slutade hos Samuels föräldrar med en riktigt god entrecote 🙂 Emil var dock kinkig och åt inte så mycket middag, så det hade kunnat vara lite mer fridfullt om jag säger så…🙄
By the way! Alltså detta har aldrig hänt tidigare. JAG HAR INTE TAGIT NER LJUSSLINGORNA PÅ BALKONGEN… jag skyller på Emil, hehe! Måste göras snarast! Nu ska ju för fasiken möblerna ut snart! Skäms Emma!!
Happy friday!


Yay! Helgen är kommen och det är sååå härligt 😃 Hoppas att solen kommer att skina och att vinden håller sig borta!! Emil har nämligen invigt vårjackan och vårmössan, så nu är det dags att det blir VARMT hehe😍☀️
Ha en trevlig helg!❤️
Gul och rosa ranunkel från himlen



Alltså förlåt men KOLLA min ranunkel som typ gör att man svimmar för den är så vacker!! Snälla, dö aldriiiig!! Jag ska göra allt för att få dig att överleva😍 Ranunkelexpert någon?

