Veckan i bilder

Förlåt för min dåliga uppdatering, jag har helt enkelt glömt att blogga de senaste dagarna! Jag tänkte därför berätta vad som hänt under denna extremt regniga vecka..! Samuel har äntligen fått semester yaaaaay 😍😍

Våra jordgubbar har äntligen börjat bli röda i odlingslådan och eftersom att den ligger bredvid lekparken så vill Emil gå där och nalla varje gång vi är där hehe..😁

Jag och Samuel firade 10 år som par i onsdags 3/7! Det är stort tycker jag 😃 Vi båda fyller 25 under sommaren och så har vi varit tillsammans i 10 år, så man kan typ säga att vi firar 60 allt som allt😁😃😍 Vi var på vår spanska favoritrestaurang “Ramblas” på Mariatorget och där åt vi både tapas och paella (som är maaagisk där)! MUMS😍 Gå dit snälla!

Emil och jag har läst massa böcker och lekt mycket inne pga vädret. Mysigt ändå, trots att jag är sjukt trött på det nu!!

Samuels pappa har fyllt år och vi gav honom denna inslagna present, omöjligt att gissa vad det var i va..? Haha 😉😉

Nu är det podd-dags för mig! Älskar att lyssna på poddar och denna gång tänkte jag lyssna på Janni och Mikaelas “Two of a kind” då de pratar om Jannis graviditet – vilket jag tycker är så spännande😃

Hoppas ni har en fin helg (och kanske semester?) ❤️

Kategori: Jul

Julfynd

På vårt bibliotek hade de gallrat ut massa böcker som de sålde för 1 kr styck(!) och jag hittade flera böcker till Emil samt dessa två julböcker till mig! Så fina 😃 De ska jag läsa i höst om kvällarna, när jullängtan smyger sig på som mest! Jag har bläddrat i dem och sett att det verkar finnas mycket tips och trix som man kan lära sig av 🙂 Jag återkommer om jag läser något spännande 😘

Medan Emil är hos mina föräldrar så har jag mumsat i mig en sushi(oooh vad jag älskar det) och slagit in Samuels presenter, då han fyller 25 den 18:e juli. Man kan nästan tro att det är jul, när det ligger “klappar” i julklappsfåtöljen… hihi 😃😍 Snart så!! Men men, jag får nog flytta dem ändå för annars kommer nog Emil riva ner dem 😬

Kategori: Jul

Tjuven

Hua vilken regnig dag! Jag var frusen redan på morgonen, så jag snodde den här ull-polon av Samuel i hans garderob och den gjorde susen 😁 Hehe, han får nog dela den med mig nu🙂😃

Får se vad jag och Emil ska hitta på idag, man har blivit så bortskämd med att det alltid är bra väder så man kan vara ute…! 😱 Hmm..

Hoppas ni får en bra regnig dag❤️

Kategori: Jul

Picknick i det gröna

Alltså vilken panghelg det är! Kan inte minnas en finare midsommarhelg😃

Igår tog lilla familjen en promenad till Nyckelvikens herrgård där vi strosade runt bland alla fina växter, blommor och buskar(Emil var helt överlycklig!). Vi satt på en filt i skuggan och åt picknicklunch som bestod av lite sushi, kycklingklubbor, vitlöksbröd och tomater – mycket gott tyckte alla tre!

Sen var det dags att titta på djuren. Grisarna var roligast och där stod vi länge! Även hönsen var favoriter 😁 När vi var klara så var det dags för Emil att sova i vagnen och då passade jag och Samuel på att återigen breda ut filten och ligga där och njuta under tiden han sov – det var supermysigt! En kanondag🙂

Idag har vi lekt ute innan lunch och om några timmar ska vi åka ut till mina föräldrar i husvagnen!

Hoppas ni också har en bra helg 😍

Kategori: Jul

Det stundas

Min lilla guldpojke mitt i rapsen, älskar honom!! 😍❤️ Snart midsommar allihopa – vad gör ni då?

Vi ska fira med Samuels släkt, dansa små grodorna runt stången(eller typ i alla fall med Emil), äta gott och förhoppningsviiiiis njuta av fint väder!? 😃 Jag hoppas bli av med min jobbiga hosta som jag haft några dagar nu..!

Om jag hinner ska jag göra en liten krans av det fina rapset jag hittat, som ni ser på bilderna ovan, samt lite prästkragar! Vi hoppas på att tiden räcker till 🙂

Kategori: Jul

Bästa robotdammsugaren!

Vi har fått tillökning i familjen av den söta lilla robotdammsugare som heter Xiaomi Mi Robot Vacuum – men det låter ju sjukt tråkigt så vi döpte honom till Sprak 😃 Ni vet, från Greveholm?

Alltså vi älskar honom!! Han har kört runt i hela lägenheten nu och är sååå noggrann! Jag lade ut lite små högar av kryddpulver lite här och där som test, och det sög han upp minsann!

Jag är så glad att min syrra äntligen skaffade denna robotdammsugare, då jag så länge velat att någon i min närhet skulle ha en – så jag kunde få veta om de verkligen är bra, utan att någon fått betalt för att skriva en recension liksom…! Och när hon berättade om denna så köpte jag den direkt. De har liksom katter och den dammsuger upp allt hår och sånt!

3500kr kostade Sprak. Den klarar alla våra trösklar utom upp till badrummet, för den är typ 5 cm. Mattor går toppen och den åker under alla möbler som soffa, fåtölj, matbord, matstolar och tv-bänk! Alltså vårt liv har förenklats SÅ MYCKET NU😍

Man kan styra den med en app och även säga till Siri att den ska börja städa. Går även att ställa in den på att städa när man inte är hemma!

Vi har den under soffan med sin laddningstation och det är perfekt så man slipper ha den framme😃

Jag är genuint nöjd med denna och har inte fått betalt för att säga det! Den är enligt min syster, den bästa billiga robotdammsugaren, efter hon gjort mycket research. Klart man kan punga ut 7 – 8 000kr, men det vill inte jag haha!😁 ALLTSÅ JAG ÄR SÅ NÖÖÖJD, sitter liksom i soffan och bloggar nu när den städar!!

Om du är sugen på en likadan kan du köpa den här! Kostar 3499kr och är så värd det!!

länken ovan är en affiliatelänk som ger mig några procent av eventuellt köp.

Kategori: Jul